Вероятность выпадения морали и удачи
Как зависит вероятность выпадения морали и удачи от их количества у героя?
Я провел эксперимент, устанавливая герою разные показатели морали и делая 200 ходов. Вот результаты:
1 мораль(за счет того что все войска одного типа(алебардщики) - вероятность выпадения морали ~ 5.1%
2 морали(basic leadership) ~ 7.1%
3 морали(advanced leadership) ~ 12.8%
4 морали(expert leadership) ~ 17.9%
5 моралей(артефакт +1 мораль) ~ 10.2%
6 моралей(2 артефакта +1 мораль) ~ 14.3%
9 моралей(2 артефакта +1 мораль, фртефакт +3 морали) ~ 15.3%
Странно
1 мораль(за счет того что все войска одного типа(алебардщики) - вероятность выпадения морали ~ 5.1%
2 морали(basic leadership) ~ 7.1%
3 морали(advanced leadership) ~ 12.8%
4 морали(expert leadership) ~ 17.9%
5 моралей(артефакт +1 мораль) ~ 10.2%
6 моралей(2 артефакта +1 мораль) ~ 14.3%
9 моралей(2 артефакта +1 мораль, фртефакт +3 морали) ~ 15.3%
Странно
Есть в Героях такой файл, вроде heroes.hlp
Вот там вся подобная бня и написана... Также вызывается при нажатии "F1" при запущенных героях...
Максимально возможный Лак и Мораль = 3 и вероятнось "обморалиться" при нем равна 12,5% вроде.... Это значит надень на себя хоть 8 моралей, вероятность будет 12,5%
при морали = 1 вроде 3,5%(или 2,5), при 2 - 7%... что-то около этого
Там много еще полезной инфы кстати
Вот там вся подобная бня и написана... Также вызывается при нажатии "F1" при запущенных героях...
Максимально возможный Лак и Мораль = 3 и вероятнось "обморалиться" при нем равна 12,5% вроде.... Это значит надень на себя хоть 8 моралей, вероятность будет 12,5%
при морали = 1 вроде 3,5%(или 2,5), при 2 - 7%... что-то около этого
Там много еще полезной инфы кстати
Morale
Each army has a morale rating which acts as a bonus to the individual morale of its troops. Troops in an army with positive morale have a chance for a second action during their action phase. Troops with
negative morale have a chance of freezing each round. The morale rating for an army is normally zero but is affected thusly:
-1 if undead creatures are mixed with living creatures
+1 if all creatures are of the same town type (except Necropolis)
-1 for each town type mixed beyond two town types
Undead creatures and elementals have a morale of zero, independent of their army’s morale rating. Various creatures, spells, hero skills, town buildings, adventure sites, and artifacts can permanently, or temporarily affect morale.
Morale Effects
Troop Morale Effect on Troop
+3 12.5% chance of acting again
+2 8.3% chance of acting again
+1 4.2% chance of acting again
0 Nothing
-1 4.2% chance of freezing
-2 8.3% chance of freezing
-3 12.5% chance of freezing
Luck
Each army has a luck rating. Troops in armies with good luck (a positive luck rating) have a chance to inflict double damage when they strike. Various spells, hero skills, town buildings, adventure sites, and artifacts can permanently or temporarily affect the luck of armies or individual creatures.
Luck Effects
Troop Luck Chance for Double Damage
3 12.5%
2 8.3%
1 4.2%
Each army has a morale rating which acts as a bonus to the individual morale of its troops. Troops in an army with positive morale have a chance for a second action during their action phase. Troops with
negative morale have a chance of freezing each round. The morale rating for an army is normally zero but is affected thusly:
-1 if undead creatures are mixed with living creatures
+1 if all creatures are of the same town type (except Necropolis)
-1 for each town type mixed beyond two town types
Undead creatures and elementals have a morale of zero, independent of their army’s morale rating. Various creatures, spells, hero skills, town buildings, adventure sites, and artifacts can permanently, or temporarily affect morale.
Morale Effects
Troop Morale Effect on Troop
+3 12.5% chance of acting again
+2 8.3% chance of acting again
+1 4.2% chance of acting again
0 Nothing
-1 4.2% chance of freezing
-2 8.3% chance of freezing
-3 12.5% chance of freezing
Luck
Each army has a luck rating. Troops in armies with good luck (a positive luck rating) have a chance to inflict double damage when they strike. Various spells, hero skills, town buildings, adventure sites, and artifacts can permanently or temporarily affect the luck of armies or individual creatures.
Luck Effects
Troop Luck Chance for Double Damage
3 12.5%
2 8.3%
1 4.2%