RTA 2.18

Обсуждение тактической арены RTA
Текущая турнирная версия: RTA 2.16
Ответить
Аватара пользователя
Geradot
Archangel
Archangel
Сообщения: 491
Зарегистрирован: 23 авг 2016, 19:50
Откуда: Minsk

2 май 2025, 12:22Сообщение

RTA 2.18.0 ru | RTA 2.18.0 en


Universal Skillwheel
| Skillwheel RTA 2.16.3 ru | Skillwheel RTA 2.16.3 en


Полный список изменений в RTA 2.16.7 (Google Doc) | Full list of changes in RTA 2.6.2 (doc file)

Общее описание карты (как играть и прочее) | Overview of RTA map (how to play and more)

Полное описание механики оригинальной игры (pdf) | Full manual for original Heroes V ToE 3.1 (pdf)
Установка карты | How to Install RTA | Jak zainstalować mapę
Русский
Замена exe-файла
1. Открыть папку игры, и в ней папку bin
2. Скопировать (с заменой) из архива из папки exe for RTA ВСЕ файлы.

Если вам понадобится вернуть родной exe-файл Героев, скопируйте его из архива из папки original exe
Можно также скопировать обе папки прямо внутрь папки bin и брать из них экзешники по необходимости.


Установка карты
1. Открыть папку с игрой, в ней папку Maps; если такой папки нет, нужно ее создать.
2. Скопировать в папку Mapsфайл RTA_2.x.x.h5m
Также рекомендуется убрать все другие карты из папки Maps, поскольку они могут содержать свои собственные моды.
3. Из папки UserMODsубрать все моды (моды, изменяющие только интерфейс, можно оставить)
English
1. Replace Heroes 5 exe-file: copy ALL files from the exe for RTA folder of the map archive into the bin folder of your Heroes 5 folder.
2. Put RTA_2.x.x_en.h5m from the map archive into the Maps folder of your Heroes 5 folder. If there's no Maps folder, create it.
We also recommend you to remove all other maps from Maps folder since those maps may contain their own MODs.
3. You need to remove all mods from UserMODs folder (except for interface mods).

In case you want to return the original exe-file of the game, just copy H5_Game.exe from the original exe folder of the map archive into the bin folder.
Polski
1. Zastąp plik exe Heroes 5: skopiuj WSZYSTKIE pliki z folderu "exe dla RTA" do folderu "bin" w katalogu Heroes 5.
2. Umieść plik "RTA_2.x.x_en.h5m" w folderze "Maps" w katalogu Heroes 5. Jeśli nie ma folderu "Maps", utwórz go.
Zalecamy również usunięcie wszystkich innych map z folderu "Maps", ponieważ te mapy mogą zawierać własne MODy.
3. Musisz usunąć wszystkie mody z folderu "UserMODs" (z wyjątkiem modyfikacji interfejsu).

Jeśli chcesz wrócić do standardowego Heroes V, po prostu skopiuj plik "H5_Game.exe" z "oryginal exe" do folderu "bin".

Изменения по сравнению с RTA 2.16.8 — Changelog since RTA 2.16.8

Русский
Геймплей
1. Траектория продвижения отряда
При нажатии на Alt подсвечивается траектория продвижения отряда по клеткам

2. АТБ шкала
Добавлена поддержка "Тёмного ритуала", увеличена длина AТБ шкалы, совместима с разрешением монитора от 1366x768 и выше. Моды не поддерживающие эту механику несовместитмы с РТА

3. Точность отображения
Добавлено отображение дробной части урона и инициативы существ
Артефакты
1. Сумеречное кольцо
Стоимость: 5000, категория минор(было: 7000, категория мажор)

2. Кольцо родства с машинами
Баллиста +20 урона, палатка +50 лечения, телега +4 нападения стрелкам, +1 защиты герою. Цена: 9000 (было: баллиста получает дополнительный выстрел, палатка +100 лечения, телега +4 нападения стрелкам, +1 защиты герою, цена: 10000)

3. Набор "Сила драконов"
2 предмета из сета — +5 атаки/защиты и 20 ед. ж. Т7, 4 предмета из сета — +1 к основным характеристикам героя было: 2 предмета из сета — +1 к основным характеристикам героя, 4 предмета из сета — +5 атаки/защиты и 20 ед. ж. Т7

Руны и заклинания
1. Руна стихийной невосприимчивости
Существо получает 40% сопротивления к двум случайным стихиям противника и 100% к этим же союзным стихиям до конца сражения. Вдобавок все вражеские отряды, находящиеся рядом, будут получать от этих стихий увеличенный на 15% урон (было: существо получает 40% сопротивления к двум случайным стихиям до конца сражения. Вдобавок все вражеские отряды, находящиеся рядом, будут получать от этих стихий увеличенный на 15% урон)

2. Божественная сила
Искусный уровень: 110%. Значения выше 100% трансформируются в общий бонус к урону (было: 100%, значения выше 100% работают аналогично значениям ниже 100%)

3. Ослабление
Искусный уровень: -10%. Значения ниже 0% трансформируются в общий штраф к урону (было: 0%, значения ниже 0% работают аналогично значениям выше 0%)
Навыки и умения
1. Сопереживание (Орден порядка)
Требует дипломатию было: сбор войск

2. Темный ритуал
Умение позволяет аспектам сумерек влиять на ход сражения. Каждый отряд на поле боя получает случайный аспект (Свет или Тьма) в начале боя и счетчик сумерек, равный 0. Отряды под командованием героя получают возможность обращать эти знания в свою пользу. Если отряд атакует вражеский отряд с таким же аспектом, счетчик сумерек цели увеличивается на 1, а если с противоположным - то на цель накладывается эффект, снижающий его физический урон на несколько ходов (если счетчик сумерек не равен 0). Урон цели умножается на 0,75^N сроком на N ходов, где N - значение счетчика сумерек. После наложения эффекта счетчик сумерек обнуляется, и цель меняет свой аспект на противоположный. Отряды героя меняют свой аспект на случайный после каждого удара. Также герою становится доступно особое боевое умение, позволяющее заменить аспект сумерек на всех отрядах на поле боя на случайный (счетчик сумерек при этом сбросится). Если герой обладает умением «Чувство стихий», то также будут заменены все стихии отрядов на поле боя. Использование умения отбрасывает героя в положение 0,75 на ATB-шкале

3. Трофеи
В бою существа в армии героя получают активируемое умение, позволяющее получать герою ману с погибших отрядов в размере 1 ед. маны за 100 ед. жизни погибшего отряда было: в бою существа в армии героя получают активируемое умение, позволяющее получать герою ману с погибших отрядов в размере 1 ед. маны за 120 ед. жизни погибшего отряда

4. Покровительство асхи
Добавлена формула в описание, длительность 3 хода (было: 2 хода)

5. Горная гроза
Дарует жрецам рун и их улучшениям возможность сотворять заклинание «Молния» на развитом уровне навыка, которое понижает нападение и защиту цели на 20% на 1 ход, а при атаке существо дополнительно получает 40% от нанесенного с удара в ближнем бою урона молнией. Эффект накладывается молниями героя. Действие умения распространяется только на основную цель молний было: дарует жрецам рун и их улучшениям возможность сотворять заклинание «Молния» на развитом уровне навыка, которое понижает нападение и защиту цели на 20% на 1 ход. Действие умения распространяется только на основную цель молний

Cущества и способности
1. Орочьи Бойцы
Здоровье: 15(было: 16)

2. Ходящий в сумерках (Ловчие, все ведьмы, все минотавры)
Новая способность, позволяющая существу дополнительно накладывать 1 аспект сумерек при атаке

3. Калечащее ранение (Трапперы, Метатели копья, Мастера копья)
Исправлено неверное округление скорости при наложении эффекта
Герои
1. Кунъяк
Расчетное здоровье при потере очков ярости: (max_number + current_number) * 0.5 * hp (было: max_number * hp)

2. Синитар
20% + 1% за каждый уровень героя скидки для усиленных заклинаний (было: 25% + 1%)
English

Gameplay and interface
1. Bagfix
Fake (double) morals were removed

2. Matchup bonuses
Stronghold — Heaven: 0% was: 0% + discount
Stronghold — Demon: 0% was: 0% + discount

3. Random stabilaser
Additional lvlup stabiliser was added: 2 last base upgrades are removes from lvlups if it's possible

4. Starting bonus
Starting bonus: 1 random level 1-2 spell each of the four schools (barbarians also receive all level 1 warcries) (was: 1 spell 1st tier, 2 spells 2nd tier)

5. Map design
The map is unified for different races to make it easier to navigate between objects

6. After game report
Now in the game folder in the directory "RTA\Reports" after game report will be created. You need to install .NET 8.0 to enable this feature

7. Max lvl
Max lvl restriction was removed

8. Hotseat
All game modes work correctly

9. Mummy
Mummy can make random pick in all game modes

10. Triple pick
Players consecutively remove undesirable matchups from 8 randomly assigned pairs. The matchup for the game is chosen randomly out of 2 remaining ones.

11. Creature abilities
Creature abilities are now constructed dynamically in combat. If a unit gains or loses an ability during the game, the list will be updated automatically

12. Players on day actions
Artifacts are transferred between the third and fourth turn. Sylvan chooses nemeses on the third turn. Combat will begin on the fifth day

13. Variation in the number of creatures available in your town
The exact number of creatures (except for tier 7) can vary in a range of +/-5% (was: +/-10%)
Skills and abilities
1. Expert Trainer:
Hero receives combat skill that increases the factor of skills on a selected creature by 0.5. This increase is not amplified by other skills that increase the factor. Can only be used once per battle. Using the skill will reset the hero to 0.5 ATB. The squad will also gain new abilities until the end of the battle:
Expert Trainer bonuses
T1
Peasant: Preparation
Conscript: Preparation
Brute: automatically attacks an enemy that has attacked an ally

T2
Archer: creature spends only 50% ATB to move without attack; +4 shots
Marksman: shoot additionally deal damage to creature behind the target
Crossbowman: creature spends only 50% ATB to move without attack; +4 shots

T3
Footman: stagger on bash
Squire: stagger on bash
Vindicator: the attacker suffers 40% of the damage dealt to its target

T4
Griffin: +4 speed; 4 tiles min distance from target
Imperial Griffin: +4 speed; 4 tiles min distance from target
Battle Griffin: Berserker Rage

T5
Priest: Divine Vengeance on attack
Inquisitor: removes shoot ability, attacks deal damage to 3 adjacent tiles, remove all curses on creature at the start of it's turn
Zealot: cast random curse on attack from the list of curses cast on the creature

T6
Cavalier: +1 speed to creature and all neighboring allies
Paladin: +2 attack until the end of the battle for each curse cleansed
Champion: can move after attack by 4 tiles

T7
Angel: +30% magic-proof
Archangel: +30% magic-proof
Seraph: +50% magic damage
2. Boneward
Grants the hero's army 25% magic invulnerability (was: grants the hero's army 25% magic invulnerability. The bonus increases to 40% for 1 turn when any negative effect is received by the units)

3. Distract
Enemy hero receives a 20% penalty to his ATB position after casting any spell in combat. (was: enemy hero will receive 0.2 penalty to ATB after casting any spell in combat.)

4. Miniartifacts
Health bonus: 1 + knowledge/5 (was: 1 + knowledge/7)

5. Empathy
Fortes is only required to have Diplomacy (was: Diplomacy and Arcane Exaltation)

6. Necroleadership
Decreases damage dealt by enemy creatures by 10%, 18%, 24%, 28% или 30% depending on negative morale points
Increases the damage dealt by Necromancer troops to such units by 6%, 11%, 15%, 18% or 20%
Each activation of negative morale on an enemy unit reduces its health by 5%

7. Memory Of Our Blood
Start blood: 50 was: 50-100

8. Lord of the Undead
Hero receives combat skill, that raises 25% of the fallen creatures as summons by 0 ATB. If the initial unit was resurrected with the "Raise Dead" spell, the summoned creatures will disappear. In addition, the Necromancer receives +1 Knowledge was: on hero turn raises 25% of the fallen creatures as summons. If the initial unit with the "Raise Dead" spell, the summoned creatures will disappear. In addition, the Necromancer receives +1 Knowledge

9. Tear of Asha Vision
The hero is blessed by Asha. On every hero spell cast random allied creatures receive random blessings for one turn. One type of blessings is applied by every 4 base spell cost with one effect of the following set:
+33% luck damage, х2 abilities chance factor; 2 creatures
+50% magic proof, +80 magic damage; 3 creatures
-50% damage from ranged attacks; 2 creatures
+30% magic resistance; 3 creatures
+shield wall; 2 creatures
+1 speed; 2 creatures
+20% HP; 2 creatures
+purge; 2 creatures
was: all effects are applied only to one creature

10. Ancient Smithy
When attacking, the hero's troops will ignite the enemy, applying the effect that deals 15% of the inflicted damage as Fire for the next 3 turns of the enemy. Effect fully stacks and renew after reapplication. было: 25% of the inflicted damage as Fire for the next 3 turns of the enemy

11. Pathfinding
The battlefield size is increased from 12x10 to 12x12 tiles and the maximum range for shooting without penalty is increased from 6 to 7 tiles. Player can choose terrain (if players don't have the Navigation skill and the enemy blue hero doesn't also have Pathfinding). Hero receive +1 to Attack and Defense. was: the battlefield size is increased from 12x10 to 12x12 tiles and the maximum range for shooting without penalty is increased from 6 to 7 tiles. Player is teleported to race field (if players don't have the Navigation skill and the enemy blue hero doesn't also have Pathfinding). Creatures receive +1 to Attack and Defense.
Runes and spells
1. Sorrow
Decreases morale, luck and magic damage of affected enemy creatures.
Moral, luck, magic damage:
N/S: -2, -2, -20%
B: -2, -2, -20%
A: -3, -3, -35%
E: -4, -4, -50%
U: -5, -5, -65%

2. Fear My Roar
Cost: 10 was: 7
Creatures and abilities
1. Arch Demon
Initiative: 11 was: 10

2. Rakshasa Rani and it's upgrades
Attack: +5

3. Colossus and it's upgrade
Attack: +5

4. Dumpen magic (Battle Mage)
This creature completely defends all friendly stacks from distant Mage attacks. was: this creature completely defends all neighboring friendly stacks from distant Mage attacks.
Heroes
1. Valeria
Hero receives 10 mana for each point of Spellpower. was: heroes knowledge is equal to knowledge plus spellpower on mana regain.

2. Hangvul
Hero receive ability allows you to summon an Icy Phoenix an unlimited number of times per battle, but no more than one at a time.
Icy Phoenix
Attack: 30
Defence: 30
Damage 110-273
Initiative: 120
Speed: 7
Health: 1000
Mana: 15
Power: 8576
Elements: ice + ice
Abilities:
Immunity to ice element
Freezing attack: this creature cast Deep Freeze spell at the selected target with 16 spellpower without damage.
Frostbite: enemy units attacking this creature in melee receive a Freeze effect for 0.35 turns.
Immune to frenzy
Aura of ice vulnerability
Artifacts
1. Twilight ring
Any time a creature casts a Ligt or Dark spell it will additionally cast Dark or Light tier 1-2 spell on basic level respectively. Any time a creature casts a Destructive or Summoning spell it will additionally cast random Dark or Light tier 1-2 spell was: any time a creature casts a Ligt or Dark spell it will additionally cast Dark or Light tier 1-2 spell on basic level respectively
Канальчик лучшего картодела 2017 года: https://www.youtube.com/channel/UCE3s39 ... AQEHrxiJOQ

Ответить